Google Ads toepassen om extra omzet te genereren.

Het runnen van een online bedrijf is geen grap, vooral als je moet concurreren met giganten zoals Amazon die een eindeloos zoekmachine marketing budget hebben om hun advertenties te voeden. De race om de eerste pagina met zoekresultaten van Google te bereiken is zeer competitief. Proberen om de eerste pagina te bereiken, zelfs met uitstekende SEO, kan gemakkelijk maanden of zelfs een jaar duren.

Hier komen betaalde advertenties (PPC) om de hoek kijken. Google AdWords is de advertentieservice van Google waarmee bedrijven hun advertenties kunnen weergeven op de pagina ’s met zoekresultaten van Google. De zoekmachine marketing advertenties verschijnen meestal bovenaan of onderaan een Google mark rankings (resultatenpagina’s van zoekmachines ).

Voordelen van het gebruik van Google AdWords

Google AdWords is een krachtig hulpmiddel als het gaat om online adverteren voor een bedrijf. Wat maakt het zo geweldig? Hieronder staan ​​enkele van de voordelen die bedrijven genieten op het betaalde marketingplatform van Google.

Nauwkeurige targeting

Met de vele zoekmachine marketing targeting opties van Google kunnen bedrijfseigenaren ervoor zorgen dat hun advertentie alleen aan potentiële klanten wordt weergegeven. Bedrijfseigenaren kunnen hun publiek filteren op basis van geografische locatie, leeftijd, trefwoorden en meer. Bovendien kunnen ze ook het tijdstip kiezen waarop hun advertenties worden weergegeven aan hun doelgroep. Een veelvoorkomend voorbeeld dat veel bedrijven gebruiken, zijn advertenties die alleen worden weergegeven van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur. Dit komt meestal door het feit dat bedrijven gesloten zijn of langzamer zijn in het weekend. Dit kan helpen om de advertentie-uitgaven te maximaliseren.

Betaal alleen voor resultaten

Dit is misschien wel het meest populaire voordeel van adverteren op Google Ads. Met Ads betalen bedrijven alleen voor de klikken op hun advertenties, in plaats van voor vertoningen. Dit wordt een pay-per-click (PPC) advertentiemodel genoemd. Op deze manier besparen bedrijven geld door alleen te betalen wanneer een gebruiker actie heeft ondernomen om hun website te bekijken.

Prestaties bijhouden

Met Google Ad kunnen bedrijven de prestaties van hun advertenties volgen. Dit betekent dat je het aantal gebruikers kunt bijhouden dat jouw advertentie bekijkt en erop klikt. Met Adwords kun je ook het aantal gebruikers bijhouden dat de gewenste actie onderneemt nadat ze jouw website hebben bekeken.